Procedure

Wachttijd

De praktijk is per 1 april 2023 voor langere tijd gesloten vanwege een sabbatical. T.z.t. zal op deze website worden gemeld wanneer nieuwe cliënten zich weer kunnen aanmelden. 

Verwijzing

Verwijzing

Om in aanmerking te komen voor vergoeding door uw zorgverzekeraar dient u zorg te dragen voor een verwijzing door uw huisarts. In deze brief moet de huisarts vermelden van welke diagnose er volgens hem of haar sprake mogelijk sprake is en of u verwezen wordt voor basis GGZ of gespecialiseerde GGZ.
Adviesgesprek

Adviesgesprek

Na de intakefase volgt een adviesgesprek waarin de therapeut haar visie geeft op uw problematiek, het behandelvoorstel bespreekt en er een behandelplan opgesteld wordt.  Daarin worden de behandeldoelen vastgelegd, maar ook de frequentie van de gesprekken en de te verwachte duur van de behandeling.


In sommige gevallen wordt na de intakefase geconcludeerd dat behandeling bij een collega of bij een GGZ-instelling passender is. De behandeling volgt direct op de intake. Er is dus geen behandelingswachttijd.

Afspraak afzeggen

Afspraak afzeggen

Indien u niet op de geplande therapie zitting kunt komen, wordt u vriendelijk verzocht dit zo tijdig mogelijk te laten weten. Indien u zonder af te zeggen niet verschijnt wordt de geplande therapietijd wel gedeclareerd. U ontvangt hiervoor een factuur van 60 euro. Indien u genoodzaakt bent om kort vantevoren af te zeggen, binnen 24 uur, dan wordt 45 euro in rekening gebracht. 

Bereikbaarheid

Bereikbaarheid

Tijdens kantooruren kunt u een boodschap achterlaten op het antwoordapparaat. (06-57584019) en wordt u zo spoedig mogelijk teruggebeld. Ook is het mogelijk per mail contact te zoeken. (mathilde@bospsychotherapie.nl) Buiten kantooruren kunt u indien het dringend is, contact opnemen met de huisartsenpost. In de regio Ermelo/Putten/Harderwijk is dat 0900-3410341. 

GGZ Kwaliteitsstatuut

GGZ Kwaliteitsstatuut

U kunt HIER het kwaliteitsstatuut downloaden.

Intake

Intake

Het behandeltraject begint met de intakefase. Deze fase bestaat uit 3 à 4 gesprekken die bedoeld zijn om de problematiek en hulpvraag helder te krijgen. Ook wordt daarbij aandacht besteed aan de levensgeschiedenis. Testonderzoek maakt ook deel uit van deze intakefase.
Evaluatie

Evaluatie

Tijdens de therapie zijn er regelmatig (ongeveer 1 x per 5 maanden) evaluatiemomenten waarbij aan de hand van de afgesproken behandeldoelen, gekeken wordt naar de vooruitgang en indien nodig de behandeling bijgesteld kan worden. Ook wordt er gebruik gemaakt van vragenlijsten die het behaalde effect van de behandeling moeten meten.
Einde behandeling

Einde behandeling

Aan het einde van de behandeling krijgt u een tweetal vragenlijsten, die u ook bij aanvang van de behandeling heeft ingevuld, die bedoeld zijn om het effect van de behandeling te meten. Ook ontvangt uw verwijzer een ontslagbrief.
Afwezigheid/waarneming

Afwezigheid/waarneming

Tijdens afwezigheid van de therapeut (vakantie of ziekte) kunt u in dringende gevallen contact opnemen met de collega's van Heelzorg (www.heelzorg.com)
Nanouk Bakker, Antoinette Kobes, of Nimet Elmaci. Zij zijn te bereiken op 038-2022770
Klachtenregelement

Klachtenregelement

Klachten over de behandeling kunt u in eerste instantie het beste met de therapeut zelf bespreken. Mogelijk gaat het om misverstanden die in een gesprek opgelost kunnen worden. Wanneer dit niet lukt, dan kunt u op de website van de LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten) informatie vinden waar u met uw klacht naar toe kunt.